Het Vergeten Kind brengt bezoek aan FC Groningen

Namens stichting Het Vergeten Kind brachten 10 kinderen afgelopen zondag een bezoek aan FC Groningen. Op uitnodiging van hoofdsponsor Essent woonden zij op speciaal gecreëerde plaatsen de wedstrijd tegen Sparta bij. Stichting Het Vergeten Kind is een samenwerkingspartner van LIMOR en heeft kinderen van ouders uit onze crisisopvang uitgenodigd voor deze wedstrijd.

 
Dezelfde mogelijkheden als andere kinderen

Alberdina Bakker, trajectondersteuner van LIMOR: ‘Helaas verblijven er in Nederland jaarlijks ongeveer 38.000 kinderen in opvanglocaties. Vergeten kinderen die opgroeien op een plek met minimale middelen. Wij vinden dat deze kinderen dezelfde mogelijkheden verdienen als een kind dat thuis opgroeit. Daarom zijn wij heel blij met de uitnodiging van Het Vergeten Kind, Essent en FC Groningen om, net als andere kinderen, eens naar een voetbalwedstrijd te gaan. De kinderen hebben enorm genoten van het uitje.’

‘Ik ben nog nooit bij een wedstrijd van FC Groningen geweest. Het was super leuk om hier een keer naar toe te gaan’ aldus Jaymelie.
 

Comfortabele, fijne middag

Dennis Lith, verantwoordelijk voor sponsoring bij Essent: ‘Fans voelen zich thuis bij hun club, in het stadion. Maar helaas is niet voor iedereen een bezoek aan zijn of haar favoriete club vanzelfsprekend. Daarom houden wij elke thuiswedstrijd stoelen voor hen vrij en geven we hen een comfortabele, fijne middag. Want ons “tweede huis” is ook hun thuis.’
 

Een plek waar iedereen samenkomt

Robbert Klaver, commercieel directeur bij FC Groningen: ‘Het is mooi om in samenwerking met hoofdsponsor Essent maatschappelijke activiteiten thuis bij FC Groningen te organiseren. Een plek waar iedereen samenkomt.’ Het Vergeten Kind is de eerste in de rij maatschappelijke doelen die Essent dit seizoen ontvangt bij de thuiswedstrijden van de Trots van het Noorden. Andere maatschappelijke doelen die Essent dit seizoen verwelkomt, zijn onder meer het Ronald McDonald huis en Kids United.
 

Delen: 
Plus